maandag 30 juli 2012

Tip; Pressen

lees verder...

Mijn mooie 'Gold Nuggets' blush uit de limited edition Papagena van Catrice. Nee, hij hoort er niet zoals hierboven uit te zien. Het waren super mooie gouden, bronzen shimmery balletjes. Na een aantal keer laten vallen bleef er poeder over. Hij was niet zuinig meer op mijn kwast te krijgen, en overal lag poeder doordat de deksel slecht sloot.

Gelukkig kon ik door mijn blush te pressen hem weer fijn gebruiken !


Je hebt nodig; 
  • Pure alcohol (liefst boven 80%, te koop bij o.a. Etos)
  • Sprayflacon, Je kunt ook gewoon de alcohol uit de verpakking schenken.
  • Folie of keukenrol.
  • Achterkant van een lepel (of iets anders plats waarmee je kan aanduwen)
  • Lepel.
  • Bakje om het product in te mengen met de alcohol.


De simpele snelle manier (zonder veel te knoeien)

Ik zorgde ervoor dat het product gelijkmatig in de verpakking zat, spoot er alcohol overheen en legde er een stukje folie overheen waarna ik het aandrukte. Tadaa, een vast product. Toch werkte deze manier niet super. Alleen het bovenste laagje bleef netjes 'vast'. Nadat ik hem in mijn stash zette 'brak' het weer in losse stukjes. Deze manier zal beter werken voor een kleine oogschaduw.


De 'klieder' manier


  • 1; Blush in een schaaltje, laatste korrels fijngestampt, alcohol erbij totdat het product aan elkaar plakt.
  • 2; Alcohol erbij blijven schenken totdat alles aan elkaar plakt.
  • 3; Alcohol erbij blijven schenken totdat alles aan elkaar plakt.
  • 4; Het plakt!
  • 5; Het product gaat terug in de verpakking, netjes verdelen..
  • 6; Folie (keukenpapier kan ook) erover en aandrukken 'pressen' hehehe (ik gebruikte mijn vingers om het product ook aan de buitenkant goed aan te kunnen drukken).
  • 7;Yeah, gelukt.
  • 8; Wacht een dag met gebruiken, dit heeft met de alcohol te maken. 
Deze manier werkte beter doordat het product geheel was gemengd met alcohol en niet alleen het bovenste laagje.

Ik ben erg blij dat ik deze blush weer kan gebruiken! :)
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten