zondag 8 juli 2012

Beauty risks

Make up, een uitgebreid en spannend deel van beauty. Al die kleuren, verschillende producten, merken en tools! Een van de leukste dingen om te doen vind ik dan ook naar winkels gaan om de (nieuwste) producten te bekijken en te testen. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat als jij bij een counter van MAC, Inglot, Douglas of gewoon in de Kruidvat staat het liefst allebei je armen vol swatcht. Het is wel belangrijk om aan hygiëne te denken! Een twee jarig durende studie over bacteriën en ziektekiemen bij de make up balie wees uit dat 100% van de monsters besmet waren met bacteriën en ziektekiemen. Ik zie wel eens mensen lipstick direct op de lippen testen. Zijn zij zich ervan bewust dat vele mensen ervoor precies hetzelfde deden? Onhygiënisch plus risico op herpes en andere virussen. Dit willen we niet toch? Even een paar simpele tips om producten meer hygiënisch te testen.

lees verder...

 
 1;Mascara testen, een tip is om een paar low budget mascara’s te kopen met verschillende borsteltjes zo kun je nagaan welke voor jou het beste werkt. Zoek hierna een merk dat jou aanspreekt en kies uit de collectie een mascara met het borsteltje waarvan jij weet dat voor jou goed werkt. Laat je je ergens opmaken? dan is het slim om gewoon je eigen mascara mee te nemen.
 
 2; Nog een optie is om de testers te desinfecteren met een alcohol spray. Bij luxere winkels zullen ze deze sprays gewoon hebben staan, dus kun je er gemakkelijk even naar vragen. Voor de iets goedkopere winkels zou je zelf een spray mee kunnen nemen. Probeer bij blush, oogschaduw en poeder de bovenste laag af te schrapen.

 3; Koop goedkope (spons)applicators voor eenmalig gebruik. Probeer je een lippenstift? Veeg dan met het wattenstaafje of de applicator aan de zijkant. De top van de lippenstift is namelijk het meest bevuild. Lipgloss testen doe je door eerst een beetje product ‘weg te knijpen’.

Ik merk dat ik met lipstick voorzichtiger ben dan met andere producten omdat ik weet dat mensen voor mij het product direct op het gezicht kunnen hebben aangebracht. Blush en oogschaduw probeer ik makkelijker, deze test ik gewoon direct op mijn hand. Wanneer een tester er slecht uitziet blijf ik ervan af. Ik vind het belangrijk dat mensen hiervan weten en er bewust van zijn, je wilt natuurlijk niet dat producten die je koopt omdat je ze mooi vind jou er slechter uit laten zien of voelen door een bacterie of virus. Vertrouw je een testproduct niet, laat het dan liggen.

Hoe denken jullie over de hygiëne in de make up kortingsbakken? 
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten